Naar fotobesteloverzicht >>    ( foto in winkelwagen)
Handtekeningenactie tegen eenrichtingsverkeer deel Oude Bennebroekerweg
Door: Jos van Rooijen | donderdag 29 januari 2009 10:02
HOOFDDORP - Het instellen van eenrichtingsverkeer op een deel van de Oude Bennebroekerwerg hoeft niet op veel waardering te rekenen van een groot aantal inwoners van Floriande Zuid. Vandaag, donderdag 29 januari, willen zij hun kritiek kenbaar maken via het overhandigen van handtekeningenlijsten. Wethouder Herman Tuning mag ze in ontvangst nemen. De plattegrond ligt op tafel. Meerdere vingers wijzen aan om welk deel van de Oude Bennebroekerweg het gaat. Meerdere argumenten voor en tegen worden tegen elkaar afgewogen. Maar de conclusie van een groot aantal bewoners van Floriande Zuid blijft hetzelfde. Zodra de gemeente haar voornemen doorzet om op de Oude Bennebroekerweg tussen IJweg en Molenaarslaan eenrichtingsverkeer in te stellen, dan leidt dat, volgens de bewoners, elke dag tot onnodige omrijbewegingen. Eenrichtingsverkeer is 'dus' een verkeerde keus. “Vanuit onze wijk naar het centrum van Hoofddorp rijden, blijft mogelijk. Maar wat als we terug willen rijden? Dan worden we verplicht een geweldig eind om te rijden. Of via de Hoofdweg en Nieuwe Bennebroekerweg of via de Kruisweg en de Drie Merenweg. Kijk, dat de gemeente de verkeersstroom wil reguleren, daar kunnen we nog wel begrip voor hebben. Maar als je kijkt naar het hóe, dan zetten we daar toch wel onze vraagtekens bij. Het moet toch niet zo zijn dat bewoners van een wijk verplicht worden om veel meer kilometers te maken om weer thuis te komen?" Vervolgens wordt de vraag gesteld hoe het zit met hulpdiensten. Worden die straks ook verplicht om om de wijk heen te rijden via de Nieuwe Bennebroekerweg om vervolgens via de Molenaarslaan naar, bijvoorbeeld, de woningen rondom de bibliotheek te rijden? “We maken ons ook ernstig zorgen over de scholen en het winkelcentrum in Floriande. Aan de ene kant heb je de bussluis in de Waddenweg en daar kan straks ook nog een Oude Bennebroekerweg bijkomen met een deel eenrichtingsverkeer. Je zal maar ondernemer zijn in dat winkelcentrum." Er volgt nog een vraag waarmee de bewoners worstelen. “Er komt nog een wijk Toolenburg Zuid met zo'n 1.400 woningen. Er komt een Huis van de Sport. En er komt nog een supersauna. Al dat verkeer moet straks over de Nieuwe Bennebroekerweg. Gaat dit betekenen dat we over een aantal jaren een uur eerder de weg op moeten om de wijk uit te komen richting werk?" Zo komen er steeds meer vragen bij. Dat de gemeente vanuit een veel bredere blik naar de situatie in Hoofddorp en omgeving kijkt, vinden de bewoners logisch. Dat is ook hun taak. Maar dat neemt niet weg dat ze gelijktijdig een optelsom maken van de verkeersmaatregelen. Vervolgens komen ze tot een negatieve uitkomst. “De IJweg is al voorzien van drempels en wordt wellicht zelfs een doodlopende weg. Er liggen twee bussluizen in de wijk. De kans bestaat dat een deel van de Oude Bennebroekerweg eenrichtingsverkeer wordt. Zo komen we langzamerhand wel steeds meer op een eiland te wonen." Bewoners die deze mening delen, kunnen nog tot 1 februari een bezwaar indienen middels het formulier dat te vinden is op www.haarlemmermeer.nl. Bewoners kunnen ook reageren op dit artikel. Dit geldt zowel voor de voor- als de tegenstanders van de voorgenomen maatregel.
Reacties: 39
Anne Marie op 29-01-09 13:29
Ik sluit me graag aan bij de handtekeningenactie. Hoe moeten we naar het Spectrum, Groenrijk, Meers Paarden centrum, WC Overbos, WC Toolenburg etc. zonder gigantisch om te rijden. S.v.p. geen 1 richtingsverkeer!!!!!!!!!!!!!
R. KET op 29-01-09 17:05
IK WIST NIET WAT IK HOORDE ZIJN ZE NOU HELEMAAL GEK GEWORDEN BIJ DE GEMEENTE.
SUPER DIT KAN ECHT NIET.
DIE BUSSLUISEN IS OOK AL EEN RAMP
JULLIE HEBBEN ER EEN STEM (TEGEN) BIJ HOOR.
EN IK SPREEK OOK NAMENS HEEL EILAND 4!


Chris op 29-01-09 17:57
Ik snap de gemeente echt niet!
De mensen in de Floriande worden aan alle kanten opgesloten, slechte zaak dit.
Goed idee die handtekeningen, hopen dat dit wordt tegengehouden.
A.van Saarloos op 29-01-09 18:02
Het hele verkeersbeleid van de gemeente Hoofddorp/Haarlemmermeer is onzin. Eenrichtingverkeer in het centrum, eenrichtingverkeer oude bennebroekerweg. Ik probeer echt zo veel mogelijk te fietsen, maar soms ontkom je niet aan het gebruik van de auto.
Maar vele kilometers omrijden is niet goed voor mijn portemonnee of voor het milieu.
E.E.Fidder colonnade 38 hoofddorp op 29-01-09 18:57
Wij zijn tegen eenrichtingsverkeer op de oude Bennebroekerweg.
j van den elskamp op 29-01-09 19:51
Wij zijn ook tegen wat voeren we hier voor een beleid belachelijk.Ga toch eens nadenken waar we mee bezig zijn.
Thies op 29-01-09 20:00
waarom denkt iedereen toch zo beperkt. denk eens wat breder en pak de fiets! prima fietspaden in floriande, wat zeg ik, in de gehele polder ligt een prima fietsnetwerk. je kan overal lekker snel tussendoor, geen last van bussluizen, verkeersdrempels en files.
wie de luxe van een auto heeft, moet ook de beperkingen kennen. dat is vervelend, maar is niet anders.
Jan op 29-01-09 22:41
Nog beter, we blijven allemaal lekker thuis internetten achter onze pc. Kunnen die fietspaden ook weg.

Hoe kan het toch zijn dat als we de unieke kans hebben om een lege polder precies zo in te richten als we willen, we te maken krijgen met scholen onder hoogspanningsleidingen, vrachtwagens die de winkels niet kunnen bevoorraden en een steeds slechtere bereikbaarheid van allerlei voorzieningen? En ondanks jarenlange klachten wordt het alleen maar erger.

Voor de duidelijkheid: Bij deze nog een wanhopige stem tegen eenrichtingsverkeer op de oude Bennebroekerweg. Voor wat het waard is ben ik bang. Zolang niemand meer normaal kan nadenken hou ik m'n hart vast voor allerlei sportparkachtige plannen.
k.helmhout op 30-01-09 09:10
als deze weg een richting verkeer wordt,voelen wij ons als een RAT in de val!!!!!!!!
Heleen van der Willigen op 30-01-09 11:01
Ja tuurlijk, laten we Floriande autovrij maken, lekker anno 1909 in plaats van 2009.

Een auto is vandaag de dag helemaal geen luxe meer, maar een noodzakeijk kwaad. Ik word erg boos van de acties van Politiek Haarlemmermeer. Lekker al dat omrijden, heel goed voor het milieu en ook zo lekker rustiek!

Ik had mijn hoop gevestigd op de VVD, maar die slaat in Haarlemmermeer nog geen deuk in een pakje boter.

Beste bewoners: misschien moeten we eens een delegatie van de Haarlemmermeerse politiek uitnodigen en ze zelf eens een ritje laten (om)rijden.

Ik steun alle petities die tegen deze ridicule plannen ingaan!
Vinn op 30-01-09 12:44
@ Thies op 29-01-09 20:00

Prima fietspaden maar Hoofddorp wordt steeds maar groter. Fietsen in nu eenmaal niet altijd een optie.

Denk bijvoorbeeld aan mensen met kinderen, of ouderen die slecht ter been zijn. Niet voor niets dat Eijkenhoven in Floriande zit...

Als er nou genoeg voorzieningen waren in Floriande dan zou je de wijk niet meer uit moeten maar dat is helaas nog steeds niet het geval...
Nicole op 30-01-09 14:59
Een optie om alles met de fiets te doen is natuurlijk een nobel streven.
Echter heeft u er al bij stil gestaan wat er gebeurt als de ambulancediensten niet overal via de kortste en dus ook de snelste weg kunnen komen.
Maar ook de 5 zakken aarde van Groenrijk voor de voorjaars opknapbeurt in je tuintje neem je niet zo gemakkelijk mee op de fiets.
Louise op 30-01-09 15:22
Juist een prima idee, dat éénrichtingsverkeer. Krijgen de mensen die daar wonen ook eens een beetje frisse lucht(dat ben ik zelf niet!!!)
De smoezen van de tegenstanders zijn echt te zielig voor woorden.
Ben benieuwd hoe jullie zouden reageren als al dat verkeer over jullie eilandje in Floriande zou gaan........

hennie visser op 30-01-09 15:33
nog even een we wonen in een ghetto, een groot hek om Floriande Zuid en wij zijn deze lastige bewoners ook kwijt. ik heb het idee dat Wethouder Tuning niet goed naar zijn burgers luistert en lekker zijn gang gaat.Is er ook nagedacht wat voor een gevolgen dit ook kan hebben voor b.v. Groenrijk die pas zijn zaak heb laten verbouwen of voor de scholen en de bieb.Laten we ook maar niet hebben over de winkels tenslotte zijn die alleen maar "hebberig".
klaas op 30-01-09 15:42
Tegen en nog eens tegen
denken ze bij die gemmente wel eens aan de luchtverontreiniging met al de om rijden overal naar toe en nu word het nog gortiger woon op eiland 11 en onze dochter op eilend 2 14 km omrijden elke dag om dat wij onze kleindochter opvangen terwijl het met 3 km afgedaan kan worden het winkelcenrum is voor ons ook niet bereikbaar op een normale nmanier altijd omrijden belachelijk en mensen die schrijven ga maar fietsen die sporen ook niet en denken oojk niet verder na dat hun fiets groot is wel eens aan invaliden en mensen die slecht te been zijn nagedacht denk het niet allemaal eigen belang waar zij voor opkomen nou wij zijn tegen
Vinn op 30-01-09 15:52
@Louise op 30-01-09 15:22

Jij hebt duidelijk niet nagedacht voordat je begon te typen... Jammer...

Het gaat om veel meer. Wat hoe zou jij het vinden wanneer je 15 kilometer moet omrijden om hemelsbreed 2 kilometer verderop je kinderen van school te halen? Even snel een boodschap in Toolenburg of een DVD'tje huren?

Niets van dat alles hier in Floriande. En daarbij komt dat de mensen die langs de Bennebroekerweg wonen er een flink stuk vanaf wonen. Er zit nog een fietspad en een sloot tussen. Bovendien wisten ze toen ze er kwamen wonen al dat het druk was.

En wat kun jij eigenlijk zeggen van deze situatie als je er niet woont? Ik zou zeggen, kom eens kijken hier en probeer met je auto van A naar B te raken.
Bouwknecht op 30-01-09 16:20
Helemaal mee eens. Het centrum van Hoofddorp en b.v. het Spectrum worden wel heel moeilijk bereikbaar.
Nicole op 30-01-09 17:12
Sterker nog... Op 1 persoon na, heeft iedereen die woont aan dat stuk van de Oude Bennebroekerweg meegedaan aan de handtekeningenactie van de wijk om het 1-richtingverkeer tegen te gaan.


Chris op 30-01-09 17:39
Sommige reacties zijn echt te raar. Zeker van mensen die niet in de Floriande wonen. Alsof ze maar moeten gaan fietsen.
Iedereen denkt dat het maar zo makkelijk is, hier vlak bij zee in de polder waait het nogal vaak stevig, fietsen is dan niet zo'n handige optie.
Dit moet gewoon worden gestopt, die bussluizen zijn al harstikke stom, als mijn moeder naar het winkelcentrum van Floriande wil moet ze helemaal omrijden. En dan willen ze zorgen dat er minder auto's op de IJweg rijden. Hoe dom kunnen ze zijn! Laten we dan maar een weg afsluiten!!!! En laten we er dan nog maar 1 afsluiten/een richtings verkeer maken. Dit kan toch niet zo verder gaan!


Nel Paternotte op 30-01-09 18:37
Ik maak ernstig bezwaar tegen het instellen van éénrichtingsverkeer voor autoverkeer op de (oude) Bennebroekerweg. De wijk De Hoven is nu al voor bewoners en bezoekers lastig bereikbaar met de auto. Die hinder zal dan alleen maar toenemen.

Ik kan mijn bezwaar met een aantal voorbeelden illustreren.
1.Als ik naar Hoofddorp-Centrum wil dan zal ik in de toekomst de wijk De Hoven via de Hankstraat moeten verlaten om vervolgens via de Fanny Blankers-Koenlaan, de Deltaweg, de Nieuwe Bennebroekerweg en de Hoofdweg te rijden. Dat geeft vele extra kilometers.
2.Als ik het winkelcentrum Toolenburg wil bezoeken zou ik in de toekomst nog wel via de (oude) Bennebroekerweg en de 'puisten' op de IJweg kunnen rijden, maar de terugweg zal dan vele kilometers langer zijn. Want dan moet ik via de Hoofdweg en de Nieuwe Bennebroekerweg rijden.
3.Mijn man moet regelmatig naar het Spaarne Ziekenhuis. Daarvoor moeten wij nu al omrijden vanwege die vervloekte bussluis in de Waddenweg. In de toekomst zullen wij nog meer kilometers moeten rijden via de 'goot' in de Hankstaat, de Fanny Blankers-Koenlaan, de Deltaweg, de Nieuwe Bennebroekerweg en Drie Merenweg.
4.Als ik naar het tuincentrum Groenrijk wil moet ik via Nieuw-Vennep weer naar huis. En dan heb ik het nog niet over die 'knip' die men overweegt in de IJweg aan te brengen.

Wat is de mening van de politie, brandweer en ambulancedienst over dit voorstel ?
Wilt u die in uw rapportage aan de Gemeenteraad vermelden ?

Resumerend kan ik u mededelen dat het voorstel om éénrichtingsverkeer voor autoverkeer op de (oude) Bennebroekerweg in te stellen zal leiden tot vele extra te rijden kilometers.
Dit zal de verkeersveiligheid niet ten goede komen en het rijgedrag van de automobilist nadelig beïnvloeden.
Veel Floriande-verkeer moet nu al noodgedwongen omrijden omdat er maar een route naar of van hun woning is. In de toekomst zal dat nog meer extra verkeersstromen opleveren en dat is ook niet gunstig voor het milieu, aangezien het op jaarbasis om heel wat extra kilometers gaat.
Louise op 30-01-09 19:43
@Vinn op 30-01-09 15:52

Beetje erg kort door de bocht, deze tekst: Jij hebt duidelijk niet .........

Eigenlijk vind ik jou erg dom, Vinn.

2 Kilometer lopen is je al te ver om kinderen te halen. Zijn dat soms dikkertjes???? Als het toch maar 2 kilometer is, WAAROM LOPEN DIE KINDEREN VAN JE NIET GEWOON ZELF NAAR SCHOOL EN HUIS??? Je bent milieuvervuilend bezig op deze manier, dus over nadenken gesproken.....

En snel een boodsschap in Tholenburg, nou dat kan net zo lekker per fiets!

De situatie langs de Bennebroekerweg hoef je me niet te beschrijven, die ken ik, anders had ik niet gereageerd. Dus daarover heb je ook niet nagedacht Vinn!!!

En als laatste, Jullie wisten allemaal dat op je op eilandjes in dat Floriande zou gaan wonen. Zeur dan niet, een eiland is een afgesloten gebied, omgeven door water. Dus moeilijker te bereiken.
En heeft Floriande niet veel meer aan voorzieningen dan bv Abbenes of Lisserbroek?? Hoor je daar iemand over?

Niet zeggen dat de bewoners aan de Bennebroekerweg het wisten, want dan zet je jezelf nog meer voor schut. Je wist het zelf ook.

Maak eens een wandelingetje van 2 kilometer, dat frist je hersens mogelijk wat op. Weet je gelijk hoe de kinderen maandag naar school moeten lopen!


Marij op 30-01-09 19:54
@ Louise

Heb je wel is nagedacht dat er misschien ook mensen zijn die geen 2 kilometer kunnen lopen door een handicap of een ziekte?
Of kinderen van 4/5 jaar die je niet alleen laat lopen?

Dan al niet te spreken over de oudere mensen die soms al slecht ter been zijn en nog blij zijn dat ze met de auto nog ergens heen kunnen.

Voor jou is lopen misschien een normale zaak maar er zijn ook mensen waarvoor dat niet zo is.

Je kiest er bewust voor om op een eiland te wonen, maar je kiest er niet voor om als je op een eiland woont ook nog afgesloten te worden van heel Hoofddorp.


Vinn op 30-01-09 21:41
@Louise:

Jou reactie zegt meer iets over jezelf dan dat het echt iets toevoegt aan deze discussie. Maar goed, laten we alsjeblieft elkaar niet op deze manier afvallen. Daar is deze website vast niet voor bedoelt.

Wil ik nog opmerken dat in Abbenes en Lisserbroek minder voorzieningen zijn als in Floriande echter, de bewoners daar zijn gemakkelijker in een ander dorp dan wij in hetzelfde dorp.

Enfin, dat het een belachelijk plan is, daar zijn de meeste het wel over eens.
Thies op 30-01-09 21:43
he Vinn, ga Louise nou niet afvallen na haar opmerking over die dikkertjes van jullie!
Vinn op 30-01-09 21:44
LOL @ Thies!!
Mirjam op 31-01-09 11:12
Ook wij maken ernstig bezwaar tegen het belachelijke besluit van de gemeente om de oude Bennebroekerweg 1 richtingsverkeer te maken.
WIj zitten in het mooie Floriande en Sportdorp zo steeds meer geisoleerd van de rest van Hoofddorp. Het bereiken van b.v. het zwembad wordt op deze manier een wereldreis. T.a.v. milieu aspecten kunnen deze vele extra kilometers toch niet positief uitpakken. Bovendien geldt dat als er daadwerkelijk een calamiteit zou zijn, kunnen de vele bewoners van SPortdorp en Floriande niet middels een snel en veilig vluchtplan de wijken ontvluchten! Het kan toch niet de bedoeling zijn van de gemeente om de bewoners (van vele en dure huizen) in Floriande en SPortdorp zo te benadelen t.o.v. de bewoners van de IJweg?!
hennie visser op 31-01-09 11:26
Louise, ik raad je aan om het stukje van Nel Paternotte eens goed te lezen.Ik denk niet het gewoon is om elkaar voor rotte vis uit te maken op deze site. Maar wat wel blijft staan is dat we wonen op de eilanden maar de betekend niet dat ik in een ghetto moet wonen.Ik woon zelf op eiland 6 en ik moet al voor alles omrijden door die rot bussluis.En er zijn ouderen genoeg die niet fietsen dus niet zo denigrerend doen a.u.b.
Natasja op 31-01-09 15:19
Ik ben tegen het maken van eenrichtingsverkeer!!

idd fietsen is heerlijk, maar lekker op de fiets naar de plas met 2 kids,koelbox,voetbal, emmer schep ed en handdoeken is me toch iets te veel van het goede.
of je tuinplanten in de zijtassen??
of te denken aan andere voorzieningen die moeilijker bereikbaar worden, zoals dierenarts,supermarkt,familie,werk,kinderopvang enz enz.

ik ben gewoon tegen!

Ronald op 01-02-09 00:59
Een weg is tweerichtingverkeer. De enige plausibele reden om dit te veranderen is als er klachten komen uit de buurt of meer dan normale overlast veroorzaakt. Beide is NIET het geval. Ik kan maar één reden bedenken: Ze hebben de nieuwe Bennebroekerweg aangelegd en het steekt DE HEREN dat men, hoe ondankbaar, toch gebruikt maakt van de oude weg. Het hele verkeersbeleid, zowel in het centrum als in Floriande en elders, rammelt, is een bewijs van onvermogen en poging om de infrastrucurele fouten te verbloemen. De gemeente is er onlangs nog fijntjes op gewezen dat de wijken teveel als eilanden fungeren zonder dat er afdoende onderlinge verbindingen zijn. Wijken dienen op een fatsoenlijke manier voor autoverkeer met elkaar verbonden te zijn zonder daarvoor kilometers om te moeten rijden. Verkeer hoort er bij in de huidige maatschappij. Kinderen moeten leren dat er niet alleen rustige straatjes zijn en fietspaden. Neem Graan voor Visch, goed bereikbaar van diverse kanten met diverse doorgaande wegen met scholen erlangs. Aanrijdingen zijn er niet of nauwelijks. HEREN, durf spijkers met koppen te slaan: Haal die belachelijke bussluizen weg; Bevrijdt de IJwegbewoners van de 'rotzooi' van Floriande; Laat de oude Bennebroekerweg wat hij is; Maak de Deltaweg en de Waddenweg snelheidvertragend en maak van Floriande één wijk! En zolang er geen goede reden is om de Floriandebewoners nog meer te treiteren met verkeersmaatregelen dan nu al het geval is, laat die Bennebroekerweg gewoon zoals hij is.
hennie visser op 01-02-09 11:28
Ronald, je slaat de spijker héél precies op z'n kop!Maar helaas doen de HEREN precies wat zij denken wat goed voor ons burgers is.Maar zolang er een minderheid is die voor de buissluis is en het afsluiten van de Bennebroekerweg en de Gemeente niet toegeeft dat het oorspronkelijke plan niet werkt in deze moderne tijd.Want als ze het eerlijk willen spelen doen moeten ze een enquete houden, ik dacht toch dat ik in een democratisch land leefde?
Vincent op 02-02-09 19:25
Waarschijnlijk zullen we over een paar jaar via de A4 en de A9 van Eiland 1 naar winkelcentrum Floriande moeten rijden. Van enige noodzaaak is geen enkele sprake. Dat is wel het geval op en rond het Raadhuisplein. Het zou goed zijn als daar wat bussluizen, knippen, bulten en eenrichtingsborden zouden komen. Maar ja, geen gemeenteambtenaar zal zijn handen willen branden aan maatregelen waardoor burgemeester en wethouders moeten omrijden. Dus leven we ons onzinnig verkeersinzicht lekker op het klootjesvolk van Floriande uit.
Werkende op 02-02-09 23:35
Ik ben tegen, ik hoor alleen niemand iets zeggen, over van en naar werk gaan in bijv Hillegom, ikzelf werk daar al jaren (17jr) als je in toolenburg woont, is het wel heel belachelijk om weer thuis te komen Bus is ook al opgehouden te rijden naar Hillegom en fietsen sorry is niet een optie he als je onregelmatig werkt 's nachts en 's avonds (als vrouw zijnde) Heren ( want die hebben dit natuurlijk weer bedacht)laat je vrouw dit 's nachts eens fietsen! Wat is het nut eigenlijk van dit voornemen???
Petra op 03-02-09 08:08
Hier vanaf eiland 10, wij zijn natuurlijk ook tegen, het is toch bezopen, wat doen die mensen daar in het gemeentehuis? Ze zitten lekker achter hun bureau in hun te grote kamer te bedenken hoe ze de mensen van Floriande gek kunnen maken! Ga vooral zo door het gaat de goede kant op! Geen eenrichtings verkeer geen bussluisen, verkeersremmende maatregelen ala, maar niet afsluiten!
H.R.V op 07-02-09 11:46
Geen EENRICHTINGSVERKEER AUB! want dit zal nog meer chaos creëren , het is al vervelend met die drempels op de IJWEG en bussluizen, en dan komt de gemeente met een nieuwe plan ,belachelijk,
Finsend op 07-02-09 11:52
Waar gaan aankomende zomer alle bezoekers van de Toolenburger plas eigenlijk parkeren als de IJweg een erftoegansweg wordt??
Marjolein op 07-02-09 13:48
IK BEN TEGEN EENRICHTINGSVERKEER.

Wat een belachelijk idee zeg.
Ik begrijp niet wie zo iets bedenkt.

Ja meer fietsen, leuk idee. Ik hou erg van fietsen maar zelfs dat word je niet makkelijk gemaakt. Wij hebben een 2ling en wij fietsen met een fietskar om daar de 2ling in te zetten. Maar nu heeft de gemeente vorig jaar bedacht om rood witte hekjes op het fietspad te zetten als je de ijweg op of af wilt. Hier kan ik dus niet door met mijn fietskar, en wat krijg ik doodleuk te horen van de gemeente, U fietst maar om.

En dan ook nog een de Bennebroekerweg afsluiten en kilometers omrijden met de auto om in Toolenburg/Floriande noord en Nieuw Vennep te komen? Absurd!

Floriande wordt op deze manier absoluut niet een aantrekkelijk wijk om te gaan wonen.
Goed voorstel op 14-04-09 13:36
Wat is er mis met die genoemde 'omrij-routes'? Het is nauwelijks om. Die wijk is erop gebouwd om via de nieuwe bennebroekerweg en de hoofdvaart te rijden en niet over de 'oude' Bennebroekerweg. Daar wonen mensen aan en de verkeersdruk is niet meer te harden door al die nieuwbouw. Er moeten nieuwe rijroutes gebruikt worden. Wethouder Tuning is goed bezig, laat je niet gek maken Herman!
Heleen van der Willigen op 14-04-09 13:48
@ Goed Voorstel

Maar dan moeten die nieuwe rijroutes wel vanaf alle kanten toegankelijk zijn! En daarmee doel ik mede op de omstreden bussluizen. Bijvoorbeeld: mijn moeder woont in Toolenburg (bij vml Lexpoint) en mijn zus op eiland 12 (Floriande). Voor beiden moet ik een aanzienlijk stuk omrijden om vanuit Sportdorp-West bij ze te komen. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Hen bereiken is dus nu al lastig, laat staan alsde wegen ook nog eens eenrichtingsverkeer worden.

Bovendien zullen de bewoners langs de oude Bennebroekerweg ook niet blij zijn als ze nog maar via één omweg bij hun huis kunnen komen (dat blijkt wel uit het aantal handtekeningen vanuit die hoek).

Overigens lijkt mij een Verkeerscirculatieplan juist noodzakelijk om een goede doorstroming te borgen. In dit geval werpt dhr. Tuning alleen maar barrières op om het verkeer te stagneren.

Dus inderdaad: dhr. Tuning, laat u niet gek maken, en bedenkt eens een goed plan!
C.Feeleus op 17-11-09 16:10
Ik woon nu ruim twee jaar in Floriande Centrum maar ik moet zeggen dat ik niet meer in deze wijk wil blijven wonen. De bereikbaarheid en het openbaar vervoer is waardeloos. Zeker ook sinds het "briljante" idee van bussluizen die niet werken. Eénrichtingsverkeer op de Oude Bennebroekerweg maakt het nog een stukje erger. Floriande wordt steeds meer geisoleerd op deze manier.